RSS
sobota, 08 marca 2008
poniedziałek, 03 marca 2008
8 typów dyrektorów kreatywnych
Genius i Drama Queen są wyśmienici. Jednak przyznam, że mi najbardziej w tej pięknej menażerii podoba się podgatunek ostatni. Nawet jeśli poniekąd jest najmniej kreatywny. Przecież jakby nie patrzeć to prosta kalka Soup Nazi z "Seinfelda"...

czwartek, 03 stycznia 2008
Święty Mikołaj wg Daileya
Agencja Dailey przy okazji świąt znowu zmontowała virala. Tym razem, jak widać, wszystko kręci się wokół bardzo płodnej grupy focusowej ;) Cóż mimo wszystko jak dla mnie trochę gorszy niż zeszłoroczny, ale i tak jest się z czego pośmiać. Dla przypomnienia tak wygladał zeszłoroczny mikołajowy viral.

poniedziałek, 03 grudnia 2007
Firebrand czyli markowa telewizja
Lubicie ogladać reklamy? W takim razie mam cos w sam raz dla Was Smile Telewizja reklamowa, gdzie reklamy mozna ogladac na okraglo :) 

http://www.firebrand.com/

Przyznam, że długi czas na coś takiego czekałem. Tyle, że myslałem że zobaczę to w kablu albo na satelicie. Ale wiadomo tam koszty uruchomienia kanału są dużo wyższe niż w internecie. Nawet mimo tak długich bloków reklamowych ;) Ale cóż czasy się zmieniaja, technika rownież, a najważniejsze że taki program się pojawił.
wtorek, 27 listopada 2007
Manifest listopadowy
Reklama komunistycznej gazety "Il Manifesto".


via Adverbox

Cóż sld-owski "Serce masz po lewej stronie" można jeszcze zrozumieć. Brzmi w miare logicznie. Co innego "mieć dwie lewe rece" Laughing Od razu nabiera sie sympatii do czlowieka dobrej (i na pewno ciężkiej) roboty, prawda Very Happy
poniedziałek, 12 listopada 2007
Koniec reklamy wg IBM
IBM niczym Kasandra wieszczy koniec reklamy. Oczywiście chodzi o koniec reklamy "jaką znamy". Któż by tak od razu grzebał naszą poczciwą, dostojną matronę, która wszystkich nas karmi i żywi.

Niewątpliwie to bardzo chwytliwy tytuł dla takiej analizy. Już oczyma wyobraźni widzę te rzesze speców od reklamy które przekwalifikują się na budowlańców ;) Od razu temat podchwyciły portale internetowe i blogi. Swoją drogą, ciekawe czy analityków IBM tak coś nagle olśniło czy dopiero przeczytali choćby "Upadek reklamy i wzlot PR" Ries'ów. Naturalnie w wydaniu ibm-owskim jest to raczej wzlot reklamy interaktywnej (dziś przede wszystkim internetowej i mobilnej), sformatowanej na potrzeby indywidualnego konsumenta . No cóż to, że wszystko zmienia się w około to jak to się dziś powiada oczywista oczywistość. Nowe czasy wymagaja nowych kanałów i środków wyrazu. Jakby jednak nie patrzeć wieści o śmierci reklamy są mocno przesadzone.

Aczkolwiek, ponieważ sam jestem dopiero w trakcie lektury i trawienia powstrzymam się od krytycznych komentarzy. Zainteresowanych wizją przyszłości reklamy odsyłam zwłaszcza do pełnej wersji raportu IBM.


sobota, 10 listopada 2007
Jest tylko jedno Słońce

Coś dla koneserów. Na pewno już widzieliście spot Philipsa Aurea...

Ale pewnie nie wszyscy widzieli pełną wersję. Myślę, że warto...

wtorek, 16 października 2007
Twój lekarz kupowałby camele

Prawdziwa gratka sprzed lat. Reklama cameli z 1949 roku.

Chciałoby się rzec: Dziś prawdziwych reklam już nie ma ;) A już tych lekarzy to prawie na pewno. Tylko kto to wie co za 60 lat wykryją w tych naszych pastach do zębów? I czy dalej etyczne będzie wspieranie ich autorytetem prawdziwych czy upudrowanych medyków.

środa, 03 października 2007
Gucci by Lynch

Coś dla fanów Davida Lyncha. Mistrz od czasu do czasu bierze się za wstrętną komerchę i kręci reklamę. Ot taka odskocznia od artystycznego kina. Oto najnowsza produkcja dla Gucciego.

Ech Lynch, Blondie i Gucci plus kilka znanych (podobno) modelek. Takie dość glamourne, żeby nie powiedzieć topurne, prawda. Ale co tam o to przecież chodzi w reklamach perfum, żeby wmówić, że kupując flakonik klient kupuje cały zawarty w nim styl, przepych, który towarzyszy marce znanego domu mody. Bo przeciez zarabia się na tej namiastce bogactwa, a nie na samych ciuchach.

I jeszcze dla zainteresowanych warsztatem Lyncha Making of

piątek, 10 sierpnia 2007
Piss Game

Ale bez skojarzen i uprzedzen prosze :) Widzialem juz kilka takich toaletowych akcji i gadzetow przeciw jezdzeniu na podwojnym gazie. Jednak ten bije na glowe wszystko. Genialne.

 
1 , 2 , 3 , 4